KAWAN-KAWAN SAYA

19 December 2010

ROTI NAN DENGAN SUP TULANG MERAH + KACANG POOL




Hari ini, 19hb Disember 2010.. 2 kali saya buat roti nan.. Mau taknya, bangun pagi je, anak sulong dan mintak roti tempayan.. Katanya sedap....Bila saya cakap, lauk kari dah habis, dia cakap tak kesah laa.. ada sambal tumis pun takpe.. Jadi saya buat lah setengah kilo tepung.. dan masak sedikit sambal tumis..Kali ni saya buat kecik2 aje.. Ngam2 siap masak dan makan sorang sebiji, adik saya pulak sampai satu keluarga.. Jadi selamatlah riwayat roti yang ada tu..

Pukul 3 petang tadi, saya buat lagi satu kilo tepung.. Memang banyaklah dapat, tapi takpe, tengok anak2 makan.. hilang rasa penat... Pendek kata, takde nasi hari ni.. Tapi saya sempat siapkan sup tulang merah + kacang pool. Lagipun, pagi tadi suami saya x sempat menjamah, bolehlah dia makan balik kerja petang nanti..

Kali ni, saya cuma tepek gambar je, sebab resipi roti dan kacang pool saya dah masukkan dalam entry yang lepas..

No comments:

Post a Comment