KAWAN-KAWAN SAYA

14 March 2011

ROTI PISANG a.k.a MURTABAK PISANG


sedia untuk dihidangkan.. sedap dimakan begitu saja.. jangan tak percaya, sedapppp sangat..


bakar sampai masak kedua-dua belah


dah selesai taruk pisang dan telur, lipat2kan ia..seperti murtabak..


mula2 taruk pisang hiris, saya guna pisang berangan jer..tuangkan telur yang telah dipukul, kalau suka bawang, letak hirisan bawang.. nak tambah cheese pun boleh.. ikut selera sendiri la yer.. pastu taruk kat kuali leper yang telah dipanaskan...

Ni sarapan pagi tadi, sebelum ke tempat kerja.. Buatnya mudah saja, saya guna roti canai segera Ummi saya...ada dua jenis, satu yang bulat (prata) dan satu lagi berbentuk empat segi...kosong jer dalamnya..tapi kita boleh isikan dengan macam2 bahan yang kita suka iaitu telur, sardin, cheese, dibuat seperti murtabak dan sebagainya.. kali ni saya isikan pisang dan telur.. Kemudian dibakar hingga masak. Sedap dimakan semasa masih panas.

Selamat mencuba..

No comments:

Post a Comment