KAWAN-KAWAN SAYA

06 December 2011

NASI AYAM REMPAH BERIANI


nasi ayam berempah...gambar saya snap terus dari periuknya..
pelengkap nasi ayam berempah, sup ayam, sos cili padi dan juga acar timun + karot.

huhu

Asyik2 nasi ayam je dua tiga hari ni. Bukan apa, sebenarnya nasi ayam mudah disediakan dan cepat dimasak. Lagipun semua family saya suka makan nasi ayam. Kali ni, saya masak nasi ayam berempah. Saja buat kelainan. Nasinya saya masak menggunakan stok ayam juga, tapi saya tambahkan rempah beriani ke dalam nasi. Untuk melengkapkan hidangan, saya sediakan juga acar timun + karot dan kismis, sup ayam dan juga sos cili padi. Tak ada sos cili dan juga sup, tak lengkap hidangan nasi ayam saya. Memang pedas, sebab saya guna cili padi merah + bawang putih. Makan panas2 sampai berpeluh-peluh...

Orang lain jangan tiru saya ya, hidangan ni saya masak kat rumah aje.. Tapi tak salah, kalau nak mencuba..

No comments:

Post a Comment