KAWAN-KAWAN SAYA

07 January 2011

ROTI OMELET



roti omelet..., tambah timun jeruk, sos cili dan mayonis..


sedia untuk disantap

erm.. sedapnya...tp jaga2 kolestrol...

Dah lama saya tak memasak..sejak anak mula bersekolah, dan badan pula kurang sihat...Pagi ini, saya berkesempatan buat sarapan pagi..Kebetulan hubby tak bekerja dan along pula nak ke sekolah sebab ada aktiviti kokurikulum.. jadi saya masak special la sikit.. Walaupun cuma roti.. Bahan2nya pun senang dan mudah untuk disediakan..

ROTI OMELET

Bahan2 (ikut anggaran sendiri, berapa orang nak makan)
roti - saya guna bonanza gardenia
telor ayam
sedikit lada hitam atau lada sulah
cheese, diparut
susu segar
bawang besar, lada benggala dan tomato, dipotong dadu
daun sup dan daun bawang, dihiris halus
sosej, dipotong nipis - saya tak letak

sos cili dan mayonis
timun jeruk, jika suka (boleh ganti dgn timun segar)

cara2 membuatnya
Campurkan telur, cheese, susu, bawang besar, lada benggala, tomato, daun sup dan daun bawang. Tak perlu campur garam sebab cheese dah cukup lemak masin.. Panaskan kuali leper, tuangkan sedikit adunan telur dan tekap dengan sekeping roti. Ulangi proses sampai habis.. Sedap dimakan begitu saja semasa masih panas atau dihidangkan dengan sos.

No comments:

Post a Comment