KAWAN-KAWAN SAYA

30 January 2011

BELAJAR BUAT KEK LAPIS SARAWAK


kek yang dibawa balik ke rumah, untuk hubby dan anak2 menjamahnya


Inilah Cikgu Nina, yang mengajar kami buat kek lapis sarawak.. Terima kasih cikgu..


Cikgu Nina menunjukkan cara2 nak buat deco untuk kek lapis.. dah siap, memang cantik sangat...


demo buat inti kek lapis, patutla harga kek ni mahal.. rumit nak membuatnya!!


hasil kerja kumpulan rakan2, dah siap dipotong untuk dibahagi2kan.. jeles gak ni..kek diorang cantik!!


hasil kerja kumpulan kami.. walaupun tak cantik, tp sangat berpuas hati


Kek lapis blueberry

Minat nak belajar buat kek ni, timbul secara tiba2.. Dapat jadual, terus register.. Pergi kelas pun sorang2. Alhamdulillah, walaupun penat, tapi puas hati.. Baru kutahu kenapa kek ni mahal sangat.. Leceh juga nak membuatnya, selain bahan2 yang digunakan pun mahal harganya.. Sesekali terfikir, lebih baik beli je kalau cuma mau makan sedikit... tapi sekiranya nak berbisness, ilmu yang ditimba sangat berbaloi..

Terima kasih untuk Cikgu Nina, yang sudi mengajar dan menurunkan semua ilmu kek lapis kepada semua peserta, termasuklah aku. Walaupun aku tak sempat habiskan kelas kerana terlalu penat (maaf ya Cikgu, sebab kaki dan pinggang saya terlalu sakit), tapi di sini aku berterima kasih kepada Cikgu Nina..mudah2an Cikgu Nina ada membaca blog ini.. Terima kasih sekali lagi..

No comments:

Post a Comment