KAWAN-KAWAN SAYA

13 January 2011

IKAN MACKEREL MASAK SAMBAL, SAYUR PEDAS PUCUK CEKOK MANIS DAN ULAM-ULAMAN



ikan mackerel masak sambal

sayur pedas pucuk cekok manis campur keledek dan ikan panggang

ualam-ulaman (kangkung celur, tomato muda, peria katak dan limau nipis utk diperah ke dalam sambal belacan)

Inilah hidangan ringkas untuk makan malam ni.. Ikan mackerel masak sambal, sayur pedas pucuk cekok manis, sambal belacan cili api merah dan ulam-ulaman. Saya guna ikan mackerel dalam tin, cap ayam. Saya cuma tumiskan bawang kisar dan cili kisar, kemudian campurkan sedikit air asam jawa. Akhir sekali potongan bawang besar dan lada hidup. Resipi sayur pedas tu saya dah masukkan dalam entry yang lepas.. Jadi tak perlulah saya tulis lagi kat sini..

Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment