KAWAN-KAWAN SAYA

21 November 2010

BURGER



Hari ini adalah hari Cuti Umun sempena hari Keputeraan Sultan Johor.. Pagi2 lagi dah bersarapan berat.. Sekali sekala, tak mengapa.. Burger saya buat ni takde special sangat, cuma rotinya yg nak dibanggakan... sbb roti buat sendirilah katakan..

Alkisah sebenarnya, burger ni plan asal utk makan malam..tp, aksesori tak cukup.. kena tunggu suami balik dari kerja dulu..Tunggu punya tunggu, anak2 pula dah terbongkang.. So, postpone le pagi ni..

So, tengok2 la resipi roti sebelum ni ya.. Untuk dagingnya pula, biasalah beli ready mix, keluaran Ramli Burger.. Masa goreng dagingnya tu, saya cuma tambahkan black pepper jer.. takde taruk apa2 macam kt stall burger tu.. Macam2 saya tengok, maggi seasoning le, serbuk kari, jus limau, kicap cair lagi.. Bila makan jer, yang rasa cuma masin... Itu sebab saya lebih suka buat sendiri burger kat rumah..

Bila nak dimakan, baru la taruk sos cili, sos tomato atau mayonis/sos thousand island.. hiasannya cuma hirisan timun, bawang besar, lettuce (saya guna kobis manis), tomato dll. Tak lupa sedikit hirisan timun jeruk..beli readymix kt pasaraya.. Nyum..nyum...

Selamat mencuba..

No comments:

Post a Comment