KAWAN-KAWAN SAYA

09 May 2012

MASAK-MASAK SEMALAM

sayur pedas labu air campur peteney
ikan parang goreng
Assalamualaikum wbt... Lauk pauk ni saya masak untuk makan tengahari semalam. Saja je nak tunjuk gambar... resipi dah pernah post dalam entri sebelum ni... Dalam sibuk2 pun kena masak juga..Yang sempat dua jenis je..sayur pedas, ikan goreng dan sambal belacan...ulam raja pun belum sempat petik lagi ni... takpe, nanti kalau dah nak makan, petik je kat depan tu...bukan saja ulam raja, tapi daun kemangi, serai kayu, jantung pisang dan lain2 lah.. Macam ni la duduk kat kampung..masak ringkas2 aje..sayur2 pemberian jiran..cili padi, ulam-ulam ada tanam kat tepi rumah.. Cuma beli ikan je.. tapi kalau nak mancing pun boleh gak.. belakang rumah ada parit tali air.. boleh makan ikan darat... hehehe.. Walaubagaimanapun, kita kena selalu bersyukur dengan nikmat Allah.. ada je rezeki yang diberi. Amin..

2 comments:

  1. klu lauk simple gini pun bleh hbis berpinggan nasi nih...

    ReplyDelete
  2. haha.. tau xpe.. habis dietku..

    ReplyDelete