KAWAN-KAWAN SAYA

19 February 2011

NASI DAGANG RAJA BERANGKAT


hidangan nasi dagang hari ini, gulai ikan tongkol, acar kubis dan sambal nyior


dah sedia untuk disantap..

Dah lama saya tak masak nasi dagang. Selalu masak gulainya aje dan makan dengan nasi putih. Tapi hari ini, macam teringin nak makan nasi dagang. Kebetulan suami ada kat rumah dan sikecik pun tak buat hal sangat.. sempatlah saya masak nasi dagang untuk hidangan tengahari ini. Saya masak yang mudah2 saja, nasi dagang raja berangkat, gulai ikan tongkol, sambal nyior dan acar kubis..

Saya panggil nasi dagang raja berangkat sebab saya tak kukus pun nasi dagang ni.. almaklum, nak makan cuma dua orang dewasa.. anak2 tak berapa suka sangat.. Cuma tanak terus dalam periuk, macam masak nasi lemak. Alhamdulillah, sedap juga..

No comments:

Post a Comment