KAWAN-KAWAN SAYA

28 February 2011

LONTONG KERING


sepinggan lontong kering dan semangkuk bubur caca, untuk santapan ku...


bubur caca, pun memang tak puas hati dengan kualitinya... Takde keladi.. keledek pun kurang.. Tapi oklah.. sebab tak terlalu manis..


nasi impit... memang fail habis.. keras dan berderai biji nasi..nasib baik tengah lapar..


serunding kelapa ni pun tak ok... sepatutnya dia berderai sedikit..


rendang ayam, pun boleh tahan juga lah..


sambal kacanng.. sedap dan sesuai dengan citarasa..


sambal goreng ni sedap... kata bos kami.. tapi saya tak puas hati,,, sebab bahan2 banyak yang tak cukup.. Macam sayur goreng biasa jer..


air minuman - manggo juice.. Tak boleh tahan lho.. tapi airnya manissss sangat!!



Orang yang dirai..Mohd Afif bin Mohd Hussin (duduk tengah)

Menu-menu yang ada dalam gambar adalah ditempah khas di Kafeteria syarikat bagi meraikan pelajar praktikal yang menamatkan latihan hari ini... Menu yang menjadi kontroversi dan telah berjaya menaikkan tahap BP aku.. yang memang dah sedia tinggi ni..Memang hangin betul dibuatnya...Grrrr....

Mau taknya.. dah suruh kita uruskan, pastu serba tak kena... Pot pet pot pet...cakap bersimpang siur... Gitu lah gini lah... Kalau nak makan yang sedap, modal kena lebih.. Ini dengan bajet yang ciput.. pastu banyak songel...Huh!!! Mau aku tak hangin satu badan.........Sebenarnya bukan marah sangat pun....Sajer je buat2 marah...biar diorang tahu menghargai apa yang orang lain buat.. Hua hua hua.... Asyik nak ikut angin dia jew.. Mana boleh kan??? Walaubagaimanapun, follow je permintaan diorang nak makan Lontong Kering hari ni...

Dipanggil lontong kering sebab tak ada kuah lodeh sepertimana lontong yang biasa.. Biasanya nasi impit atau lontong daun pisang dihidang bersama lauk rendang, sambal goreng jawa, sambal kacang dan serunding kelapa.. Jadi kalau berkunjung ke negeri Johor ni, jangan lupa jamah hidangan lontong kering.. Yummy... yummy...

Selamat mencuba..

No comments:

Post a Comment

Post a Comment